TOP Trustpilot

Retur och Byte

Du kan gärna också returnera delar av din beställning (till exemplel överblivna nystan). Vi ber dig däremot att enbart returnera felfria varor. Ingen ersättning kan erhållas för stickor och tillbehör i skadade originalförpackningar, eller för öppnade nystan utan etiket.

Om byte önskas, finns följande möjligheter:

Gör din ersättningsanmälan via e-post eller i returpaketet. Din ersättningsorder kommer att skickas så snart vi har mottagit och behandlat din retur. Det öppna beloppet från den ursprungliga ordern kommer att dras av från det nya fakturabeloppet, vid behov av tilläggsbetalning eller kredit kommer vår bokningsavdelning att kontakta dig. Observera att i detta fall kommer leveranstiden ta längre tid. Om du behöver den nya beställningen snabbare rekommenderar vi alternativ nr 2.

2. Ange din ersättningsförfrågan som en ny order i vår butik. På så sätt undviker du att den det önskade produkten blir utsåld under tiden, och dessutom kommer leveransen att ske som vanligt inom 24 timmar. När vi har fått din returnering, betalar vi tillbaka det utestående beloppet enligt beskrivningen under ""återbetalning"".


Återbetalning

När vi har erhålitt din returnering, överför vi inom 14 dagar beställningsvärdet exklusive fraktkostnader (om ingen ersättning önskas) i enlighet med din använda betalningsmetod. På begäran utfärdar vi också en e-postkupongkod, som du kan dra av i din nästa order under "Check & Buy".


Returaddress

Vänligen skicka era returer, med riktig frankering, till:

FILATI eCommerce GmbH
Retouren-Center
Dreisesselstr. 43
94110 Wegscheid
Tyskland
bzw. FILATI eCommerce GmbH
Retouren-Center
Walchshoferweg 26
4121 Altenfelden
Österrike